Sikeres a cégem

Sikeres a cégem

3 tipp, hogy minél sikeresebb legyen egy vállalkozás

2015. szeptember 16. - adake

 abethebuyer.jpg

A Facebook sokak számára nem más, mint játszótér felnőtteknek. Akadnak olyan vállalkozók azonban, akiknek jóval több ennél, pénzteremtő közösségi tér.

Bizonyára hallottál már a Be The Buyer (Légy a vásárlóm!) ügyfélszerzési stratégiájáról. Vagy mégsem? De arról már biztos, hogy egy jó ötlet akár gazdaggá is teheti annak kiötlőjét. Adott esetben igazán gazdaggá.

Ez történt Susan és Eric Koger esetében is, akik a 2000-es évek elején indították el Amerikában használt ruha kereskedésüket Modcloth néven. Ugyanilyen kereskedésből nem egy található az államokban, a vállalkozás azonban egy jó ötlet révén hamar kinőtte magát, melyért ma már bármelyik befektető adna cirka 100 millió dollárt, hisz 2012-ben a házaspár által alapított cég bevétele már 10 millió dollárra rúgott. Mi volt ez az új ötlet? 

1. Tipp: Legyél valamiben új, mint a vetélytársaid

2002-ig senkinek nem jutott eszébe, hogy a Facebook posztjaihoz nemcsak egyszerű hozzászólások fűzhetők, hanem vélemények is. Kogerék azonban meglátták ebben a rendkívül egyszerű megállapításban a remek üzleti lehetőséget, így innentől kezdve gyártani tervezett ruháikról fotókat helyeztek el a posztokban, és megkérdezték a lájkolóikat, melyiket gyártsák. Mondanom se kell, a naponta feltöltött anyagokhoz hány vélemény érkezett, melynek következtében a gyártók hamar kideríthették, melyik az a ruha, ami tetszeni fog a vásárlóknak. Kogerék tehát annak ellenére közvélemény kutattak, hogy erre külön egy fillért se kellett költeniük.

A házaspár a filozófiáját három mondatban foglalta össze, amiről két éve a New York Times is hírt adott: „A ModCloth egy olyan divatcég, amivel barátságot kötsz. És mi jó barátságban akarunk lenni az ügyfeleinkkel. Gondoltam, ha én fent vagyok a facebook-on, akkor a ModCloth-nak is fent kéne lennie.” A cég filozófiájához a Forbes még egy rövid kiegészítést fűzött, mely találóan foglalja össze, miben is állt az új ötlet: „Folyamatos párbeszédet folytatunk közvetlenül a fogyasztóinkkal annak érdekében, hogy megtudjuk, mit szeretnek, és aztán gyorsan forgalomba hozzuk azokat a darabokat.”

2. Tipp: Közösség

Természetesen a hozzászólások begyűjtésével a Modcloth nemcsak a vásárlói szokásokat ismerhette meg. Közösséget is teremtett maga köré, olyat, mely állandóan hírét vitte a nagyvilágban, növelve ezzel azok számát, akik rendszeresen visszatértek és térnek ma is az oldalra, hogy megtekintsék, a gyártó milyen új ruhadarabbal fog legközelebb előrukkolni. Mindez nem kerül sok pénzébe a cégnek, azaz marketingjét nem egy ügynökség vezeti horror díjazásért, hanem ők saját maguk fillérekért. Hogy hatásos-e ez a marketing? Nem kétséges.

3. Tipp: A kütyük tervszerű használata

Kogerék nemcsak azt ismerték fel, mekkora lehetőség van a közösségi oldalakban, rájöttek még másra is. Az elsők között arra, az okostelefonokon keresztül (a számítógépekhez képest) milyen gyorsan és egyszerűen terjedhet az az információ, ami az ő üzleti sikerük záloga (mobilmarketing) is egyben.

A 2000-es évek elején az emberek a mobilt még csak telefonálásra és sms küldésére használták, az online boltok térhódításával és a vásárlási szokások átalakulásával azonban kibővült a szerepe, a vásárlást elősegítő közvetlen eszközzé, okostelefonná vált. Manapság tehát egy jó web és FB vagy más közösségi oldallal, megfelelő marketinggel és egy strapabíró telefonnal, no meg egy laptoppal bárki sikeres lehet, ha közösséget tud maga köré kovácsolni.

Egyes szakértők szerint weboldal sem szükséges a közösségteremtéshez, elég ehhez az ún. tartalom-marketing is, főleg akkor, ha valaki csak csekély összeggel rendelkezik ahhoz, hogy belekezdjen a közösségteremtésbe, ezen belül legfőképpen az ügyfelek gyűjtésébe. Elég tehát, ha valaki indít egy blogot, cikkeket ír magáról vagy a cége szolgáltatásáról, termékeiről, és azokat rendszeresen posztolja (vagy hirdeti) a közösségi oldalakon.

Közösséget te is teremthetsz magad köré. Csak rajtad múlik, felvirágoztatod-e a céged. Ha bővebben érdekel, hogyan kell profin tartalmat előállítani, és ezzel sikeressé tenni a vállalkozásodat, írj erre az e-mail címre, illetve lájkold FB oldalunkat.

A bejegyzés trackback címe:

https://sikeresacegem.blog.hu/api/trackback/id/tr577793080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása